lauantai 19. tammikuuta 2013

Pieni siilityttö Tuhinatassu ja elämän kaunis kiertokulku (2009)


Pieni siilityttö Tuhinatassu katsoi täydellisesti sille pesäksi sopivaa kasaa syksyn lehtiä ja sanoi: 

”Kaiken kokemani jälkeen en ole koskaan eläissäni tuntenut olevani niin oikeassa paikassa kuin nyt.” 

Lehdet olivat niin kauniin värisiä ja juuri oikeanmuotoisia: punaisia, keltaisia ja oransseja vaahteranlehtiä, sen lempipuista!
Kuin sille varta vasten tehtyjä.

Pieni siilityttö Tuhinatassu itki onnesta niitä katsoessaan ja se jatkoi: 

”Minä olen vihdoin tullut kotiin, enkä halua enää koskaan tuntea olevani koditon.” 

Sydän pakahtumaisillaan se lausui lehtikasalleen: 

”Ole sinä minun kattoni, joka suojaa minua maailman rankkasateilta. Ole sinä minun seinäni, jotka varjelevat minua elämän myrskytuulilta. Niin minäkin olen sinun, ja olen sinulle aina hyvä, jos vain annat minun asua sinussa.”

Sinne kauniiden ja juuri oikeanmuotoisten syksyn lehtien sekaan pieni siilityttö Tuhinatassu teki lämpöisen pesänsä ja kasvatti siellä lauman suloisia siilinpoikasia ja eli onnellisena elämänsa loppuun saakka. 

Kunnes se sulki siniset siilinsilmänsä viimeiseen henkäykseensä ja muuttui takaisin maaksi yhdessä kauniinväristen ja juuri oikeanmuotoisten syksyn lehtien kanssa, joiden hellässä huomassa suojassa maailman rankkasateilta ja elämän myrskytuulilta se oli elänyt täyden ja onnellisen elämän. 

Sen pituinen se.

Ei kommentteja: